ونيز 77 - Spaccapietre: بررسي فيلم توسط برادران De Serio


بررسي Spaccapietre ، فيلم با سالواتور اسپوزيتو به کارگرداني برادران د سريو ، براي اولين بار در ونيز 77 به نمايش درآمد.


 


توسط Giulio Zoppello -9 سپتامبر 2020 21:54


 


6


اشتراک گذاري


Spaccapietre dei twelli De Serio اين لياقت بزرگ را دارد که سينماي ايتاليا را بار ديگر در اين دوسالانه به نمايش مي گذارد ، در حال حاضر ، به غير از مستند روزي ، اوضاع خيلي خوب پيش نمي رود. با اين حال ، اين فيلم فقط اشراف قابل ستايش از قصد خود براي ساخت فيلمي را ندارد که بي پروا و رک و صريح در مورد واقعيت آخرين ، زير دستان ، برده هاي گانگستر و اين جهان جديد جهاني صحبت کند.


 


Spaccapietre يک نوشته قابل توجه در کنار خود دارد ، نگاهي شفاف و بي رحمانه ، هرگز تحت الشعاع يک هدف پيتاتيک يا ملودراماتيک قرار نمي گيرد ، بلکه بيشتر به سنت بزرگ و باشکوه سينماي اجتماعي ايتاليا متصل است ، گرچه هر گونه ارتباط با نئورئاليسم تا حدودي بيش از حد است اما بيش از هر چيز نامناسب . با اين حال ، اين فيلم بدون شک فيلمي با مهارت (شايد نه به اندازه نياز) ، استعداد ، ايده هاي روشن و با هدف روشن صرفه جويي در هر چيزي براي مخاطبي است که اغلب کلمه بهره برداري را مي داند ، اما در سطحي که مي تواند فيلمبرداري شود. رسيدن تصور نمي کند.


 


Spaccapietre سفر به زوال است


 


 


شخصيت هاي اصلي Spaccapietre جوزپه ظالمانه و ساکت (سالواتوره اسپوزيتو) و آنجلا (آنتونلا کارون) ، پدر و مادر آنتوي کوچک (ساموئل کارينو) ، خانواده فقيري هستند که قبلاً در معدن جوزپه کار مي کردند ، که به دليل مرگ دلخراش همسرش ، مجبور است خود را به واقعيت وحشتناک استخدام غيرقانوني در مزارع براي کسب درآمد تسليم کند. به طور خلاصه ، براي اين دو سفر به جهنمي ساخته شده از خستگي حيواني ، دستمزد گرسنگي ، خشونت ، ريتم هاي کار بي رحمانه ، ترس و وحشت براي "رئيس" ها ، نوعي ديکتاتور با حق مرگ و زندگي.


 


Spaccapietre از دوقلوهاي De Serio ناب ترين و مفيدترين معني سينما براي عموم مردم است ، اگرچه فقط به سينمايي است که قصد دارد بدون ترس به واقعيت نگاه کند ، يکي از خاک آلوده ، کثيف و ويران شده انسانيتي که دهه ها براي خودش رها شده است. به ظلم انسان نسبت به انسان. هيچ شعار و اراده اي براي شيرين کردن قرص ، يا منحرف شدن توسط عناصر داستاني که کاملاً خارج از متن هستند ، يا انحراف به سمت جهت گيري سينمايي ديگري وجود ندارد. همه نقايصي که اغلب سينماي ايتاليا را مجبور کرده است شاهد غرق شدن ناخوشايند کشتي باشد.


 


فيلمي که با چشم کودک ازدواج مي کند


 


 


سالواتوره اسپوزيتو در قسمت ، در اين نقش به خوبي سقوط مي کند ، اگرچه هميشه با يک فروتني خاصي مي توان گفت ، يا شايد با عدم تمايل براي فراتر رفتن از مسيرها ، فراتر از آنچه از شخصيت او انتظار مي رود. با اين حال ، بدون شک يک تفسير قابل توجه باقي مانده است ، بدن عظيم آن ، ضبط آهسته آن ، نمادهاي کاملي از استعفا باستان ، وجود به عنوان يک بازنده ، به عنوان يک تسليم است.


 


با اين حال ، در Spaccapietre ، قهرمان واقعي بدون شک ساموئل کارينو کوچک است ، نگاهي که Antò او با آن حقيقت و در عين حال آرامش از پدرش ، که روز به روز با او کشف مي کند ، واقعيت غم انگيز زندگي اي را که مي بلعد ، مي خواهد. کودکي ، روياهاي او ، که او را مجبور مي کند خيلي سريع و خيلي بد بزرگ شود.


همه براي کساني که آن واقعيت را دنبال مي کنند ، براي کساني که مسئوليت آن را به عهده گرفته اند يا از آن مطلع شده اند ، کاملاً آشنا است ، اما فيلم De Serio فراتر مي رود ، اين ابعاد واضح ، لطيف ، هرگز پيش پا افتاده پدر و پسر و جايي که حمايت قابل توجه است را به ما ارائه مي دهد. يکديگر ، با وجود همه چيز به جلو حرکت مي کنند.


 


مجموعه مواردي که سنگ شکن است


 


 


Spaccapietre کاملاً نئورئاليست نيست ، حتي يک رئاليست هم نيست ، در واقع در بعضي مواقع با بعد فيلم جاده اي هم ازدواج مي کند ، فرضيه اي که طبيعي بودن را به يک استثنا تبديل مي کند ، محبت گوشه کوچکي از جهان است که بايد با آن زنده بماند. شايد تنها نقص در عکاسي باشد ، که واقعاً بيش از حد زمين است و ارزش کمي به طبيعت خشک ، خصمانه اما همچنان پراکننده و همچنين ترکيب بدبختي فيزيکي و ساختاري مي دهد ، که اين فيلم را به يک سفر وحشتناک تبديل مي کند.


 


با اين حال ، کارگرداني پر از شور است ، اگرچه موسيقي متن فيلم Gatto Ciliegia به عنوان يک انتخاب واقعاً قابل درک نيست. اين بديهي است که گناهان جواني يک دوتايي کارگردان است که بدون شک آينده سينماي ما را نشان مي دهد ، واقعاً بد ساخته و بدون روحيه ، نمي تواند نگاهي سخت و صادقانه به ما نسبت به يک آفت اجتماعي به همان اندازه حل نشده داشته باشد. مطمئناً ، بعد از اين همه فيلم در مورد گانگسترها ، جنايتکاران ، گوآپي محله ، شايد بد نباشد که يک سبک و مضمون بازگشت به بعد از تعهد و تأثير بيشتر ، به سينمايي که ما را با واقعيت کشوري روبرو مي کند قرون وسطي در مناطق روستايي جنوبي


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

عکس آقای خامنه ای

آخرین جستجو ها

Tasha ساب گستر Justin mahsakhodayari Daniel server majazi Regina Sheri Marcus Paula