ونيز 77 - ليلا در هايفا: بررسي فيلم توسط آموس گيتاي


آموس گيتاي اثري را کارگرداني و مي نويسد که مي خواهد مانند ليلا در حيفا پر از معنا باشد و ثابت کند در عوض حرفي براي گفتن ندارد.


 


توسط مارتينا بارون -9 سپتامبر 2020 19:30


 


آموس گيتاي زمان معمول فيلم هاي خود را کاهش مي دهد ، آخرين کارهاي خود را در يک مفهوم از مکان و مکان ضميمه مي کند و با دوربين براي گوشه هاي يک اتاق بزرگ که به عنوان ميله و نمايشگاهي استفاده مي شود و در آن شخصيت هايش متناوب هستند ، نوسان مي کند. آنها از اتاقها و اتاقهاي استراحت بالا و پايين مي روند که صحنه جلسات آنها مي شود. از آنجا که همه ، در آنچه در يکي از بيشترين افراد در حيفا است ، مي دانند و با يکديگر تعامل دارند ، زندگي هايي را عبور داده اند يا از يکديگر جدا شده اند ، اما براي آن شب ، براي آن يک شب ، سرنوشت آنها به طور عرفاني بهم آميخته مي شود ، گويي که يافتن خود و صحبت کردن ، لمس کردن و فرار از يکديگر بخشي از نگاه بزرگتري بود که فقط عموم مردم مي توانند به آن دسترسي پيدا کنند.


 


فرصتي که مطمئناً بيننده اي را که خود را در مقابل ديدگاه ليلا در حيفا ، معتاد به تمايل به نشان دادن خود و لذت آموس گيتاي ، به نوشتن يک بازي کسل کننده و ناسازگار از قطعاتي که ساختار جعلي تئاتري تمايل به خارج شدن از کلاس دارد ، خوشايند نخواهد کرد. حتي آن چند - البته گاه عجيب - انتخاب هاي کارگرداني ، به طرز ناخوشايندي در فضايي گنگ ، که بين ملا و تأمل سياسي ، مي خواهد به طيف گسترده تري از وقايع کنوني باز شود ، و اين خود را به مزخرفات شخصيت هاي خود محدود مي کند. نقص غيرممکن براي تحت الشعاع قرار دادن آنچه در فيلم سازنده اسرائيلي مشهود است ، عبارات واضح ، مبهم و گاه مضحک بخاطر معروف بودن آنها ، که منجر به تزئينات لغوي و فکري مي شود که در حقيقت ، فقط موارد مشترک را به ياد مي آورد و کليشه هايي با ارزش نسبتاً متوسط.


 


ليلا در حيفا - نقطه کانوني سخنراني هاي آموس گيتاي


سخنراني هاي بازيگران بي روح آموس گيتاي ، خواه مربوط به حوزه شخصي باشد يا وارد ملاحظات درگيري اسرائيل و فلسطين شود که در زندگي روزمره شخصيت هاي اصلي حضور دارد ، مانند کاري پيش پا افتاده در باد براي کاري مي لغزد که برعکس ، او معتقد است که قدرت او در عمق خطي است که ذهن را تکان مي دهد و روح را لمس مي کند. يک ناسازگاري قابل توجه در گفتگوها ، غالباً با مونولوگهاي کوتاه و آزاردهنده شديد جايگزين مي شود ، که در نتيجه چسب تمام اعمالي است که در ديوارهاي اتاق اتفاق مي افتد ، مرکز عصبي بدترين متفکران و پني ترين فيلسوفاني است که به نظر مي رسد همه خود را يافته اند در آنجا ، عصر همان روز ، براي بحث در مورد جزوه هاي مربوطه خود که با انرژي يک پرچمدار کم خون منتشر شده است.


 


بنابراين ، آيا اين تقصير کلماتي است که مفسران در دهان خود يافته اند يا درخشش خاصي که در هنر بازيگري دارند ، به نظر مي رسد که هيچ کس ، اما در واقع هيچ يک از قهرمانان اصلي ، قادر به اجراي نقشي نيستند که کمتر از حد مناسب باشد. که او به نمايندگي از اين عکاسان ، متصديان نمايشگاه ، شوهرهاي متمول و همسران تقلب مي رود ، همه در پاتوس بيش از حد خود غيرقابل تحمل هستند ، بي فايده هم براي اعلاميه هايي که خود مي بينند و هم براي تلاشي که هيچ نتيجه اي مطلق ندارد.


 


ليلا در حيفا - صاحبان انديشه کلوپ شبانه


تظاهر به نوشتن آموس گيتاي که امکان صحبت بي رويه در مورد سياست و هنر ، خانواده و ازدواج را تطبيق مي دهد ، ثابت مي کند که او به هيچ وجه از دانش واقعي مشکلات احتمالي پيش نمي آيد يا حتي بهتر ، از يک فيلمنامه که مي تواند خود را حفظ کند و ايده ها و تجربيات روي صفحه را بسيار معتبر کند. و در اين هرج و مرج بيهوده و خود راضي ، اسکيس ها و اسکيس ها يک ساختار داستاني را در ذهن متبادر مي کنند که در حقيقت ، حتي بيش از حد ممکن ، در فکر غني سازي خود است ، و در نهايت تلاش ناکام براي تبديل شدن به دريچه اي جهاني براي برخي از مشکلات معاصر را نااميد مي کند. ، در عوض باعث مي شود تماشاگر با بسياري ديگر اتاق را ترک کند.


 


عنواني تا حدي غير شايسته از آموس گيتاي که با ليلا در هايفا با رفتن در جهت مخالف آنچه پيشنهاد شد ، با برخورد وحشتناکي با نه - و نه تنها - که فيلم دوست دارد حامل آن باشد ، نيتي ايجاد مي کند اما خيلي بهتر فراموش شود


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

عکس آقای خامنه ای

آخرین جستجو ها

گردشگري Eric Victoria Richard علي بابا سيلا چت ❤️ Der Trottelbot (Mirror) ديزل ژنراتور ؛ قيمت ديزل ژنراتور - شرکت ناب زيست 02188721092 Travels without plans فروشگاه ديجي کالا مارکت